dimecres, 15 de juny del 2011

> Dos quarts de Sabbat, fattucchiera! - Secrets de Safareig. Per ARC concurs de micro relats a ràdio Argentona.



–Han empresonat l'Adabella.
–La iaia que venia verdures al call?
–No siguis bleda, aquella truja es morta i enterrada, em refereixo a l'altra, la pel-roja amb la cara pigada i posat de reina –diu Senegarda, escopinant les paraules.
–Peró si és tan dolça. Com va anar la cosa? –contesta la Chiara, posant uns ulls com plats.
–Per bruixa. Van enxampar-la quan tornava del bosc. Volava en una escombra acompanyada del seu amant, un gripau gros com un porc. L'acusen d'espatllar la collita del Demetri, i assecar el ventre de la Regina. Jo mateixa vaig enxampar-la més d'un cop rondant el meu Clamenç.
–Ha!, si el teu Clamenç perd l'oremus només de veure una faldilla.
Senegarda guaita la Chiara amb odi dissimulat, s'allisa el davantal i continua:
–Sigui com sigui el magistrat acompanyat per dos algutzirs l'han portat a presó. S'estarà fins que arribi l'Inquisidor.
–Arnaulf? –Chiara no pot evitar d'estremir-se.
–Arnaulf, el Gos de Flandes –assenteix seriosa Senegarda.
–Diuen que ha cremat centenars de bruixes i bruixots.
–I jueus conversos, moriscs i heretges. Estrangers! Tots adoradors del diable!
Satanàs, General dels Inferns, l'anima no em robaràs! –la Chiara fa el gest d'allunyar el mal d'ull amb la mà.
Llucifer, Llucifer, del meu cós no n'has de fer res –es persigna Senegarda.
–Adoradors del diable! –udolen, mostrant unes dents negres i corcades.

Quan aconsegueixen asserenar-se continuen:
–Els nens dels Ferraro van morir l'any passat d'una estranya verola –apunta la Chiara.
–Van fregar portes i parets de la casa amb ungüents màgics per contagiar-los.
–Sortilegis!
–Maleficis!
–Millor ells que nosaltres!
Esclaten en un riure escantellat i maliciós.

–Bé, tinc feina, aquest gibrell de roba no s'estendrà sol.
–Jo tinc l'olla al foc –respon Senegarda picant l'ullet– parlem un altre dia.
–O una d'aquestes nits.
Les dues dones se separen, Senegarda llepant un mocador esquitxat de taques fosques, Chiara rosegant un os que recorda una petita falange.


ARC conjuntament amb el programa “Històries” de ràdio Argentona va convocar un concurs de microrelats mensuals anomenant “Secrets”, que va començar l'Octubre de 2010. Ara, nou mesos desprès coincidint amb la finalització d'un curs escolar arribem a la seva finalització. Al Setembre es farà public els tres relats guanyadors d'aquesta convocatòria seleccionats entre els presentats cada mes, i el més important la nova convocatòria pel següent curs. ^_^
Gràcies a tots els lectors que heu seguit els meus “Secrets” aquest mesos.




6 comentaris:

Igor ha dit...

Odin!!! Realment bo, Sergi. I penso que has retratat molt bé la classe, els gairebé tots...
El moment de bogeria antisatànica m'ha deixat una rialla als llavis.
Slaut.

La Meva Perdició ha dit...

Igor: Aquest cop sóc jo qui t'ha de felicitar.
Que tinguis una gran celebració amb la publicació de la teva novel·la.
Una abraçada ^_^

Patricia ha dit...

Quin relat més xulo!!!!

Felicitats als dos.

Festa, Festa, Festa!!!!!!

◊ dissident ◊ ha dit...

Encara que desmarcat del món blogaire, no deixe de llgir-te. Genial, com sempre.

Una abraçada, Perdició!

montse ha dit...

Felicitats, m'agrada.

home fosc ha dit...

Ara em fixo que d'alguna manera, he recreat alguns dels teus pensaments en el meu relat, situacions comunes en èpoques diferents i amb una història ben diversa, però en el fons, tots parlem del mateix.